Välkommen

Välkommen

Här kommer du kunna följa de två unga haflingerherrarna Nispero och Bisko. Deras uppväxt, utbildning, små och stora äventyr.

För mig – en dagbok över händelser och framsteg.

För dig – underhållning och historier om två lintottars upptåg.

onsdag 28 december 2011

Grand Old Lady

Tänkte presentera resten av flocken, pensionärsavdelningen så att säga.

Börjar med stallets Grand Old Lady, tillika lintott och mitt hjärtegryn. Marquesa!

Riksutställning, Borås 2001.
Foto: Yvonne Karlsson

Quesa är född 1985 och vi har hängt ihop de senaste 17 åren. Under ponnykarriären tävlade vi hoppning t.o.m LA. Numera är det mest skogsturer som gäller, helst i galopp om Quesa får bestämma.

Längesedan i Laholm, LA.

Quesa är importerad från Österrike. Efter liz. Wintersturm - Ankhan. Hon har själv fyra avkommor. Exempelvis den fenomenale Knappekullas Waquero.

Hon är också mor till (planerade) oäktingen Mi Corazón e. Chess 880. Henne födde jag upp med hopp om en tävlingshäst, men det blev en tävlingsponny. Därför fick hon flytta till en yngre ryttare i Danmark, där tävlingskarrären pågår för fullt.

Mi hoppar i Danmark.

Efter att jag och Quesa härjat runt på hoppbanorna har det blivit en del utställningar. Ett flertal 40 poängare har hon plockat hem. Hon är stambokförd med 40 p och GI. Senaste utställningsframträdandet gjorde hon på Riks i Trollhättan 2009. 24 år ung belönades hon med 41 p (88898).



Hon går verkligen inte av för hackor, min lilla tant!

Inga kommentarer: